Veelgestelde vragen

Waarom long rent of shortlease?

Door nieuwe medewerkers of tijdelijke uitbreiding van projecten kan uw zakelijke mobiliteitsbehoefte snel veranderen. Met een kortere leaseperiode of huur voor een wat langere termijn speelt u daar efficiënter op in.

Wat is het verschil met het leasen van een auto?

Short lease of het huren op lange termijn bieden dezelfde voordelen als leasen. De looptijden zijn alleen veel flexibeler. De hieraan gekoppelde boetes of toeslagen kennen we niet.

Hoe flexibel is long rent?

Langer huren kan al vanaf 30 dagen. Na die 30 dagen kan de auto dagelijks worden teruggebracht. De perfecte oplossing als u wacht op een nieuwe auto, bij een proeftijd of voor een tijdelijk project.

Hoe flexibel is short lease?

Voor shortlease gelden vier termijnen: 1-3, 3-6, 6-9 of 9-12 maanden. Zo houdt u uw fleet flexibel en sluit u steeds optimaal aan bij uw veranderende mobiliteitsvraag.

Welke merken en modellen auto’s heeft Dynamic Rent?

Dynamic Rent werkt samen met de Ekris Groep en beschikt over de diverse modellen MINI’s en BMW’s. High-end service, representatief en betrouwbaar. Bekijk hier ons aanbod.

Hoe zorgeloos zijn Dynamic Rent auto’s?

BMW en MINI staan voor kwaliteit, verzekering, onderhoud of eventuele pechhulp zijn zaken waar u bij Dynamic Rent geen omkijken naar heeft. Deze services zijn van hoog niveau en maken standaard onderdeel uit van onze overeenkomst met u. Doordat we uitsluitend auto’s tot 7 maanden oud verhuren, houden we u en onze auto’s in bedrijf.

Hoe snel beschikt u over zo’n auto?

: Als het aan ons ligt per direct. Mail ons het gewenste type: BMW of MINI. Kies voor long rent of shortlease en de periode. U bent dan al half ingestapt. We checken dan nog even wat zaken met u rond de overeenkomst en de aflevering. U kunt de auto dan direct ophalen bij ons hoofdkantoor in Velp, of aftekenen bij een van onze pick-up points. U wilt ‘m nog zorgelozer? Dan laten we de auto tegen vergoeding op locatie voorrijden (of weer ophalen)!

Hoe verloopt de facturatie?

U ontvangt maandelijks vooraf de factuur voor de door u gehuurde auto of auto’s. Alle facturen worden automatisch geïncasseerd van het door uw opgegeven bankrekeningnummer. Hiervoor tekent u vooraf een incassomachtiging.

Kan ik ook als starter bij Dynamic Rent terecht?

Ja, dat kan.

Mag de auto ook in het buitenland worden gebruikt?

Ja, mits u binnen Europa blijft. Bij pech is de BMW Service Centrale 24/7 bereikbaar <nummer>. U krijgt direct een deskundige aan de lijn, die u met tips meestal weer op weg kan helpen. Anders wordt er lokaal hulp gereld bij de dichtstbijzijnde BMW-dealer, via een Erkend Service Partner of bij een professionele hulpdienst.

Moet ik ook bijtelling betalen?

Als u de auto ook privé gebruikt moet u bijtelling betalen. Deze kan verschillen per auto. Wilt u meer weten? Check dan even de website van de belastingdienst.

Wat gebeurt er met eventuele bekeuringen?

Omdat het kenteken van de auto op naam van Dynamic Rent staat, komen alle bekeuringen bij ons binnen. Voor huurperiodes korter dan 3 maanden zullen wij het CJIB verzoeken de bekeuring naar de huurder te verleggen. U ontvangt dan zelf van het CJIB de bekeuring. Voor huurperiodes langer dan 3 maanden betalen wij deze bekeuring aan het CJIB en belasten het bedrag aan u door, vermeerderd met € 15,00 administratiekosten.

Krijg ik een nieuwe auto?

Zo goed als. Onze auto’s zijn niet ouder dan 7 maanden. Betrouwbaarheid en representativiteit zijn voor zakelijke rijders heel belangrijk.

Ik heb schade, wat doe ik?

Als u schade heeft aan onze auto, bel dan 085 – 0473700. Vul altijd een schadeformulier in. Deze ligt in het dashboardkastje. Aanvaard nooit aansprakelijkheid, dit is aan de verzekeraar om te beoordelen. Hier vindt u ook andere relevante info. Uw eigen risico per schadegeval staat vermeld op uw huurcontract.

Hoe hoog is de waarborg?

De waarborg die u vooraf dient te voldoen is afhankelijk van de duur van de huurovereenkomst en het aantal kilometers dat u verwacht te gaan rijden. Voor een shortlease van een of enkele maanden betaald u in de regel 1 maand huur vooraf als borg. Vervolgens factureren we de maandtermijnen vooraf per maand.

Heeft u een andere vraag? laat het weten